Kľakovská dolina

Pridajte sa do FB skupiny Kľakovská dolina

Cyklotrasa: Ostrý Grúň - Píla

Zdieľať

Cyklotrasa je vyznačená modrou farbou a je obojsmerne zjazdná. Odporúčame začať v bode 7 Pri Kaplnke. Vyrazte po asfaltovej ceste smerom na severozápad. Postupne opúšťate poslednú osídlenú časť obce Ostrý Grúň - Kršlovci a vchádzate do Klenovej doliny.

Po Vašej pravici míňate Klenový vrch, nezabudnite dať pozor na závoru. Postupujete smerom na západ a prechádzate Klenovou dolinou. Zhruba po dvoch kilometroch prichádzate na vrchol stúpania k bodu 12 Klenová. Vydáte sa smerom vľavo a asfaltový povrch nahrádza prírodný. Pred sebou máte jazdu lonom čistej prírody so striedavým jemným stúpaním a klesaním. Prechádzate rozľahlým lúkami a míňate stanovisko 14. Po ďalších pár metroch prichádzate k bodu 15 Pod Vígľašom. Odtiaľto vedie žltá spojka smerom do Hrabičova. Pokračujte po modrej trase smerom k stanovisku 16 Debnárova hora. Tu sa držte vpravo a pokračujte do technicky najnáročnejšej časti tejto trasy. Vchádzate do lesa a bludiska rôznych ciest, sledujte preto pozorne cykloturistické značenie. Po prejazde náročným lesným terénom vychádzate opäť na lúky a po Vašej pravici sa črtá nádherný panoramatický výhľad na dedinu Župkov a okolité hory. Prechádzate okolo bodu 17, tu sa držte vpravo. Čaká Vás rýchle klesanie a dostávate sa k bodu 18 Frtálov vrch. Cesta sa opäť mení na asfaltovú a vy si môžete vychutnať príjemný zjazd typickým dedinským prostredím. Prechádzate okolo stanoviska 19 a dostávate sa k bodu 20 Horný Župkov. V neďalekom pohostinstve sa môžete občerstviť a rozhodnúť sa či sa cez žltú Župkovskú spojku zveziete k zelenej trase, alebo budete pokračovať ďalej modrou trasou. Po krátkom občerstvení sa vydajte opäť po modrej trase smerom na severozápad. Povrch trasy sa opäť mení na prírodný. Opúšťate Horný Župkov a vchádzate do lesa. Čaká Vás stúpanie až k bodu 22 Belanovci, kde sa trasa otáča smerom na juh. Čaká Vás posledné krátke ale intenzívne stúpanie. Prichádzate k bodu 23 od ktorého Vás čaká už len rekreačné klesanie. Prichádzate k pár domčekom a pred Vami sa črtá krásny výhľad. Míňate kaplnku a postupne klesáte až k bodu 24 Abrahámov štál, kde sa držte vpravo. Pokračujte cez lesík popri stanovisku 25 až k bodu 26 Pri Kríži, ktorý je zavŕšením tejto trasy. Ďalej môžete pokračovať smerom vpravo na Veľké Pole a Partizánske a smerom vľavo do Horných Hámrov, resp. Žarnovice.

Výškový profil:

Dĺžka: jednosmerne 19,1 km / obojsmerne 38,2 km
Nadmorská výška: min 386 m.n.m., max 866 m.n.m.
Profil: stúpanie 880 m / klesanie 976 m

E-mail:
info@
klakovskadolina.sk

Nachádzaš sa tu: DOMOV Turistika Turizmus Cykloturistika Cyklotrasa: Ostrý Grúň - Píla