Kľakovská dolina

Pridajte sa do FB skupiny Kľakovská dolina

Cyklotrasa: Hrabičov - Horné Hámre

Zdieľať

Cyklotrasa je vyznačená čiernou farbou a je obojsmerne zjazdná. Odporúčame začať v bode 3 Hrabičov. Vyrazíte smerom na východ po asfaltovej ceste, míňate kostol, prechádzate okolo miestnych domčekov a dostávate sa do časti Hríbovci.

Tu pozorne sledujte maľované cykloznačky aby ste sa neodklonili od trasy. Postupujte ďalej na severovýchod. Všimnite si, ako domčeky postupne miznú a nahrádzajú ich stromy. Prechádzate okolo starého senníka a pokračujete po ostrej pravotočivej zákrute ďalej. Ak máte šťastie, podarí sa Vám zazrieť plachú lesnú zver. Vychutnajte si kľud a čaro miestnej prírody. Pokračujte ďalej až ku križovatke pri osadách Selakovci a Zajacovci, kde sa držte vpravo. Postupujte ďalej smerom na juhozápad a pozrite si krásny výhľad po Vašej ľavej strane. Pred sebou máte posledné metre stúpania a dostávate sa do najvyššieho bodu tejto trasy ktorý značí, že sa nachádzate v presnej polovici trasy. Od tejto chvíle Vás čaká už len klesanie, buďte preto opatrní. Po lesnej ceste pokračujte ďalej, až sa dostanete k bodu 10 Čierťaže. Čaká Vás posledných 3,5 km trasy, postupne schádzate nižšie, povrch sa mení opäť na asfaltový, pribúdajú domy, prechádzate popri cintoríne a prichádzate na koniec trasy k bodu 11 Horné Hámre, odkiaľ sa ďalej smerom vľavo môžete vydať na Žarnovicu a smerom vpravo na Veľké Pole.

Výškový profil:

Dĺžka: jednosmerne 9,3 km / obojsmerne 18,6 km
Nadmorská výška: min 263 m.n.m., max 679 m.n.m.
Profil: stúpanie 340 m / klesanie 423 m

E-mail:
info@
klakovskadolina.sk

Nachádzaš sa tu: DOMOV Turistika Turizmus Cykloturistika Cyklotrasa: Hrabičov - Horné Hámre